Tuesday, January 9, 2007

Han rødmede skønt alting var overstået

Øh - doktor - jeg ved sgu ikke længere, det er ligesom lidt mat det hele. Jeg vil gerne ret meget, men jeg drømmer ret meget, og jeg ved faktisk ikke om jeg drømmer om jeg vil ret meget -

tag dem på maven, Hr. Marr - hvad mærker de?

jeg ved det ikke -

får de løbet?

det er som om jeg står skærslibertyndt nær det man kalder virkelighed, men sumper i drømmen, og jeg kan se fabelløsningen -

denne forvirring -

dårlige sovemønstre?

det er som om
forskuet - forkert - eksileret

men nu har jeg det -
når man vælger livet i drømmen er det såmænd hele sandheden -

De behøver ikke bekymre dem -

Salamanderen har ikke den mindste anelse om det sorte og gule farvestænk på sin egen ryg. Den ved ikke, at disse pletter enten tegner to stiplede linier, eller flyder sammen i en uafbrudt bane, afhængigt af sandets fugtighed, og af den livsglade respektive sorgklædte, tapetsering af terrariet. Men den tænkende salamander - mennesket - som kan forudsige morgendagens vejr - burde dog i det mindste selv kunne bestemme sin farve.

Visum påkrævet?

No comments: