Monday, February 5, 2007

Rimsmeden fra katedralskolen

Det er så let for hommes des lettres
sætte himmel over hammer & segl
fissedåser, måske er vi, uden kamp-indsigt -
le belle epoke - det rimer ik -
meget heller høre spade-attak fra jagtvejen
men dér - hvor er stegen?
Grimheden er så skøn når den er dydig!
Men hvor meget vrede kan man rumme selv-neutralt?
Sjovt: den blanding
overlevelsens metrik -
politik, græsk morfologi, tags -
sikke et åndeligt klima
resterer vel blot at hun kommer - sødeste Irma -

Latinerhaven i Viborg ligger på en brandtomt, og blev designet af havearkitekt, i begynd. af det 19 årh. Fontænen, åh, hvad er det nu med fontænen i Latinerhaven? Som altid på landet ligger bordellet langt ude af byen, og jeg har ikke benzin nok. Jeg kommer til at læse om krigsfly fra 2ww samt artikler om Artaud, nuppet fra en leksikal artikel-bog. Sommetider, når man drejer hovedet lidt for hurtigt, er det om som fremkomsten af tingen, samt tingene, forårsaget af videns-hortikultur,gør det hele vildt, svimlende. Jeg kigger, jeg kigger på - beundrer - dumhedens klaner, hvis aner, siger min forsvarschef, er dumaen, taburetten, tingstedet.

1 comment:

viktor said...

Næ, tak du Dansk Folkeparti
for den ekstra tusse om måneden.

Så kan de hænge med skuffen på katedralskolen og tørre sokker på bøgernes rygge.

Absolvas me!