Tuesday, November 27, 2007

Det som spredes

Jeg kendte engang en fyr
som ikke var fyr og flamme
når han kom på morgnen
fortalte han om al den rengøring
han måtte udføre

Den dag så vi filmen Takeshis'
Der var klovne i filmen og en skuespiller
som gik til auditions
Jeg kiggede på fyren med svaberen
men jeg var omtumlet pink.
Hvor er den radikale stil henne
som vi kan holde uanfægtet
af klapperhjørnet der har taget giganten
ved?

Han kunne ikke holde en gaffel til frokost
og Line kiggede på sit nyeste maleri
og jeg skal rydde efter
og så i konsultation
for iværksætterlyst?

Andre mennesker er taget til Haiti for at danse.
Støvfnug kalder på en gåde stor som kul.
Chandra, Chandra - hvorfor er det hele krig?
Det er poetisk retfærdighed.
Men er det at spise lørdagskylling så?

Jeg prikkede svaberen med drøblen
for en gangs skyld empati du
hen i korridoren hvor karavanen løber i karry
mod det nærmeste mål
efter vi opruster overalt.

Han missede med øjet
angiveligt var en støvmide overprioriteret
som anschau.
Han så på Aden ufortroligt
endskønt jeg havde varslet
eventyrets hovedstol.
Jeg tror ikke han fattede
men han ville bytte
tjansen
Det gav mig tid til min kontaktperson.

No comments: