Sunday, December 17, 2006

Immer die ost

hvornår lærer jeg at tage mig og finde et arbejde og ikke drømme om folk i min bil der kører gennem Rusland for at tage shoots og undersøge Mandelstams grav, for hvem er han, og ikke mere antropologi.

jeg har fundet et arbejde.
jeg skal ikke til Rusland i morgen.

her.

turen til Korea af ham der, ja.
turen til Iran af ham der, ja.

der er så kort tid.
jeg skal have flere tomater.

her kan jeg vise
jeg ikke ser verden.

overvældet. af muligheder. ja.

lorca bumler over bakken. verden er stået stille. kirkevinduet. de bøger jeg læser. at jeg hører musik og er et menneske der læser for få tidskrifter. har røget lidt. stoppet af salatfadet i Stengade. de sagde det var jul, og jeg kunne køre.

at min lallende eneste pointe er: Masse, åh, masse. fakler og indgange og udgange.

når jeg har arbejdet mig stærk, og læst en masse som mine dygtige venner

søger jeg efter kompaner til Shibulsk.

shibulksk?
læs noget Tranströmer. tænkte det måtte være etisk dialogiosk forsættelse. brække sig selv igen over udover formnødvendigheden. den klipper i kroppen. det er synet igen.

Virilio, Nielsen, mandelstam, brøndbogen, benn, synonymordbog. mere. tiden. tiden. isadora duncan.

her skat, jeg har lavet en juledekoration.

fragmenter. com. multibogen. digtsamlingen sidder ved katederet. den er en digtsamling, den refererer til solen og månen og skinnebach, men der os en digtsamling. bogen der tilter ud af sprækker, flov over at være bog, i det eksploderede. muligheder. nej, ikke fortyndelse.

han sagde epitafgh: overvældende.

bandt det sammen
i joken
over sweateren af bræk.

Scot Walker, æslet bræger. du har et sted.

du skal nok få mere mad.

5 comments:

Rasmus Graff said...

lyder som en fin mission, krankenheimer!

det ser i øvrigt godt ud, det omslag af malonecity. udkast. gammel ide. hvad ved jeg...

Martin Johs. Møller said...

... jeg vidste, at nogen var kommet mig i forkøbet med det spørgsmål.

Martin Johs. Møller said...

... og dog. Tegnsætningen er jo ufuldstændig. Jeg prøver: Hvad er det for et omslag?

kasper said...

hej herinde,

trygge venner,

omslaget er et forkastet output til bogen.

Martin Johs. Møller said...

all gone