Saturday, December 30, 2006

Gegen die wand

Jeg tror muren ligner skyen ligner potteskålen.
Det ved Thomas Pynchon sikkert?
Pattebarn, historiske slave.
Næ: det er samvittigheden, sig det igen.
Med flere tråde, strengelegen, hvad er outfallet:
Det er et show på landevejen.
Der er en maler, i Horsens.
Der er en maler i syden.
Hvor det syder, hos maleren i syd.
Han blev endog afstumpet, han forsøgte at sælge
han solgte ud til verden
for havde han ikke marcheret ørenøgende,
ingen cap eller metropol.
Discountbilletter er blevet billige
men hans bentøj kendte kun til marchen i gården
mellem tolv og et.
Pjat, sagde Tommy, det var -
negative automatiske tanker.
Det var ligesom at være voksen
at ville kontrollere strengelegen
både gult og gråt -

2 comments:

Viktor said...

Jeg er ny her. Hvad Aahundrende har vi? Bogstaver dukker op naar jeg spiller paa Tastaturet. Er det Meningen? Jeg kan ikke komme ud af Skabet. Hvorhen, Krankenheimer? Turen gaar Retur til Golgata. Hovedskallen virker ikke men Ribbensburet har Sandpapir paa Programmet. Jeg nedstiger fra Tonerne af Elgebrøl og gøgende Ulve. Gav du Tomten grød? Den gamle Gubbe bor dér hvor du rydder dig et Rum i Tønden med Sild.

kasper said...

godt nytår