Thursday, October 4, 2007

Beamter Challenger drop

Besætningen var død.
Jeg var langt fra atmosfæren, lavede armbøjninger
og åd fra biosystemet, kartofler. Den røde planet var efter
hånden sort.
Havde drukket vodkaen.
Karofler tilbage til en snes dage.
Harold nede på jorden overvågede mig hele tiden.
Jeg var færdig med "Idioten" forlængst.
No more dope!
No more.
Førstedagen, aften. Jeg ryster, tyndskid.
Jeg er et dumt svin.
Andendagen, lokum. Skyen af intox tyndere
som om den søger et hul i kraniet.
Depressionen kommer. Tager den med hash.
Ned.
Jeg indser jeg spørger for første gang
hvad laver du i rummet?
No kry!
Kroppen skal ligesom gennem et lavahul
miste malevolent, renheden er den tåre
man skyer i rummet.
Da vi smadrer mod havet
har vi fejlet.
Ilten overilter.
Jeg græder mod sandhedens mur.
Min krop er forvirret.

No comments: