Sunday, October 28, 2007

75 grader celsius

Før jeg kan sige noget andet må vi have brormand af vejen.
Han tager til Østgrønland for at danne skole.
Han danser ballet. Han er sygeligt optaget af isbjørne.
Han tror de kan tæmmes.
Jeg kontaktede mor.
Han er opgivet fortæller hun.
Det er ikke mig der siger det her.
Det er dikteret til Speer.
Jeg vil have hovedet tilbage.
En væsel sagde han

så kom flyet.
Jeg tænkte på om han styrtede ned.
Han tog Nijiinskys#bog ned.
Han stod i en brokadeblændet tulipanstilling.
Han dansede som om solen faldt ned.
Jeg tog en pen.
Men så kom der blot et komma.
Jeg var uforstående.
Bror pegede på vektoren.
Så omtalte han Chatwin.
Den væsel kommer ikke ud af stedet.
Den graver i en 75 graders vinkel
men den tror den åbner eden.
Se blot næsen.
Den er forhærdet stål
befæstet i ill faith
den bløder illusioner.
Stockcar.
Det var det sidste han sagde.
Jeg hørte ikke fra ham igen.

No comments: