Saturday, May 8, 2010

Pute de la terre

På trettende år går jeg med hunden
rundt om skoven eller via hulvejen
som blinker den smattede maj.
Den har det med at snuble efterhånden
foran pommengrater eller kvæder eller min alt.
Den gamle gartner med kasketten
som aldrig segner
stikker i jorden.
Han er sød.
Små plantager skyder op, af overskudsmennesket
som os: vi tænker mindre på døden i dag.
Zeico raller - dens pels er stadig lys og fin, hjernen ønsker.
Så tager jeg til Rådhusstræde 39 og får et blowjob af den gamle

sydamerikaner, hvis røv tilbydes
for jeg får en go omgang.
Hun tror jeg er tysker, og hun prøver at sælge veninden.
Helligdagen i Sønderborg: sokker på tilbud, den gamle prøjsiske granat
som fårer gågaden.
Regnen slår ned gennem lynet tyst. Sandkassen en maske.
Hunden får vand. Det er nok. Rødderne trætner. Vasker
pikken.

No comments: