Sunday, December 28, 2008

Smashed up against a car at 3 am

Smashed up against a car -
car - menneske. Menneske. Du
færdes i en luftballon. Du, du
har fingre nu
ikke?
Det du siger angår dig. Det.
You did it again.
At have luft.
At have stil.
At de siger noget til bogen udenfor som giver stil.
Og resten.
Du, bog. Du ilt. Du punk. Du palads, min ide, du
om ånder gennem ånder, ligemeget. Du går bare rundt. A wondertown. Jac død.
Hvad er det her, du, så farligt at det ikke må siges nogensteder? Det er brysternes
galge?
Pumpernikkel, du. Ekstramoteret. Usleben
som ilt
gennem sundet af jer?
Du, du skal dræbes. Det er en amerikansk død, semantisk
fuld af teoretisk vakuum
ideologisk og ingenting. Og ingenting, du. Det, som var skåret
healer os
betydningen danser, du. Ilten, du. Du. Gennem skyer. Gennem
von Vogel. Den lille, den lille, du, rejser sig. Det handlen med heste.
Det private, det hemmelige, du. Du skal gå. Du skal købe ind. Bilen.
Klokken tre. Jeg er målt.
Jeg måler mig selv. Jeg er på mig selv. Jeg er den nærmeste bøsse.
Du.
Det er frost, i morgen du. Sammen med rytmen og Rilke, du, og
sammen henover skyernes etikette
tågen af du.
Du er i tågen. Du. Det gør ikke så meget. Det er lige meget.
Vi lever.

No comments: