Monday, December 29, 2008

The magpie on the Gallows

Du har den ilt
fordi du fik skovbranden
skovbranden som pulser viljen
under ungdommens musik.
Bastian, du er et barn man ikke kan nå
asmatisk soldreng med drage og slør
mens amerikanske forskere opfinder træer for at imødegå
iltsvindet
viljens sejr.
De will have facebook
du vil have en vinstok under hjertet
kørebanen siger man er tidløshed.
Det er godt at køre bil.
Det er godt at vide hvem man er. Det er godt.
Denne kant mellem nonsens og ilt. Det.
Da man omsider kom så langt så man at kunsten.
Så at den bøjede som en vindpibe
rettet mod horisonten, en indianers fjer i altingsånden
videre formularer ind i mørket for at lave fæces
thi Preben Major lever privat og hæsligt
disse dale disse skrænter
mellem tågen og imellem tågen og røret
jeg ser et rør udenfor dette
jeg ser et rør udenfor dette
The plant is wild like the wind
lillebror kommer galt afsted igen
først får jeg lattergas, så
får jeg lattergas og dadler, min politiske opdragelse
får mig til at sprøjte ilt ud til jer -
alting er en færd gennem tåger
mod virkelighedens bøjelighed iført tåger
så du står og så jeg står
og udenfor?
Gud, er du udenfor?
Han beder om mindre smerte.
Resten er rejsen mod stilens apokalypse. Det er iltens
triumf. I.
Men udenfor, som en guldkalv, blomstrende og vent
fra ilten
åndenød mod udenfor.
Hvad er udenfor?
Det, som vinder over forstanden. Hej! En
dag, efter, hvis slørhalen, skybruddet, den perfekte sammenkomst
med sugerør og snorklen mod blandingen
af stil og hjerter.

2 comments:

Bo said...

mere klog end skadet, din gamle tosse. Håber du nyder kanonbragene, og at det ny blir bedre end det gamle, hvad det jo definitorisk må. Kys dig selv i røven fra mig, vi fortjener det.

kasper said...

hej du,

du må være flydende til kinesisk nu. lang tid siden. jeg kysser behørigt, du også.