Wednesday, March 11, 2009

Skanderborg Station

På Holsterbro tog jeg dragten på
Tarantino siger at dragten kommenterer folk
fløj op over Himmerland, slugte pillen
og torpederede reden som et skud Rimbaud.
Så voksede mit skæg, jeg kom i terapi
men drømte om Goya og udbrud.
Da jeg havde indset at kalenderen
var brolagt med biologisk militarisme, snusfornuft
dagligdagsråddenskab

tog jeg drengen ud af hytten, gav ham en
is og hund.
Jeg æder ham i dagslyset.
Måske er jeg vanvittig?
Fremme venter skolen, kønnets suggestioner
eller hvad dælen man kalder det naturrelativistisk?
Drengen smiler, skønt flænset
han siger han kan se hundene brøle
at han modtager døden.
Senere samme dag hoppede jeg ud
Stationsforstanderen stod i modlyset
mod gavlen vrikkede en viser som den nye franske
Kleist stod på den anden side
også drengen, mistede skægget
Skanderborg har forandret sig.

No comments: