Thursday, July 31, 2008

How it frightens me how little we all know of flemish history

Filmen Savior var baseret på mine oplevelser fra Sarajevo.

Flere luksusmennesker kom i slidte

armypants sådan set mere hullede i sjælen end

jeg

så de selv ofte.

En snigskyttes hverv er helligt

ingen erkender det.

Man må her i livet med præcision dumptere

det som tilsyneladende er matricer

af kaos.

Ellers har kvinden vundet endegyldigt.

Vi kæmpede for Storserbien

sandheden om kvinden

broderskabet og den endelige sejr over osmannerne.

Den krusede himmel det er

efterår.

Sommetider skinner the ridge klart

som en kugle i brystet.

Den russiske statsnar kom og skød.

Oskar kommer med sukret kaffe.

Jeg tænker på mit hus i dalen.

Jeg vil gå i døden for det hus.

Mine arme om Maria og børnene.

1 comment:

ledynada said...

"Savior"..Aldrig har mit hjerte blødet så meget..:-(...