Wednesday, December 19, 2007

Bundlinjen

Forholdsregler og så videre:

  • at jeg er god nok
  • det er okay at være amatør
  • det er okay at være bange
  • det sted du er er dit sted
  • det du har oplevet har været smukt
  • man kan ikke få det hele
  • den måde du anskuer dig selv på er ikke noget du selv er herre over
  • det er måske magi
  • det er måske affortryllelse
  • det er okay at være oldschool
  • det er okay at beundre ingeniører
  • det er hverken dig eller de andre

Der var 100 andre pointer, men jeg trak ind i indhegningen, hvor de andre hunde optrådte. Vi vaskede hinanden, og kyssede hinanden, og lod os være dem vi er. De kunne se jeg var malplaceret, men de udstødte mig ikke. Vi var fælles om et par plader, om at tæven i sidste ende var uomtvistelig.

Forbudte tanker:

  • Du er en hund
  • du når det ikke
  • du er loyal som et das
  • du er den dealeren manipulerer
  • du er den indbildske
  • du er ikke blevet rørt.

Nu kom graveren og stenhuggeren og pelsjægeren. Da de så min forfatning skelede de med øjnene. Det var efter at barnepsykologen i samråd med sprogdamen havde prøvet at lære mig sprog. Jeg sad op den halve nat, og ville efterligne beskrivelsernes ro, deres kløgt og skønhed. Men jeg kunne ikke lære det. Da kom pelsjægeren og tog mit skind, som han mente var kontamineret. Helt uforståeligt. Jeg syntes det var mjykt. Hvis en finger kommer igen henover denne lodne hud mister jeg håret. Jeg er blevet rørt.

Anmærkninger:

  • det er ikke pinligt
  • i himlen kan I røre hinanden
  • så let at smutte fra ansvaret
  • så manieret, måske
  • en mener han kommer langsomt af sted.
  • munk, jæger, elsker, revisor, drømmer, hundelufter

No comments: